Rederij Doeksen: het opereren van een veerdienst voor passagiers , auto en vracht tussen het vaste land en de Waddeneilanden Terschelling en Vlieland. Er wordt gebruik gemaakt van drie Ropax schepen, een vrachtschip en twee sneldiensten. Voorts vaart de rederij met watertaxi's.
www.rederij-doeksen.nl en www.waddentaxi.nlVuyk Engineering is opgericht in 1979. In de afgelopen decennia is Vuyk uitgegroeid tot een ontwerp- en ingenieursbureau met expertise in verschillende onderdelen van de maritieme industrie. Tegenwoordig focust Vuyk zich op drie disciplines; scheepsbouw, werktuigbouw en marine operations. De expertise op deze gebieden en de hooggekwalificeerde ingenieurs stellen Vuyk in staat om complexe projecten volledig te begrijpen en uit te voeren.
www.vuykrotterdam.comKoninklijke Doeksen investeert in duurzaamheid. Zo varen de nieuwe innovatieve veerboten van Rederij Doeksen op single fuel LNG. Om deze schone fossiele brandstof op de lange termijn te verduurzamen, moet deze worden bijgemengd met Liquefied Bio Methaan (LBG). Koninklijke Doeksen heeft geïnvesteerd in het jonge bedrijf “Sustainable Fuel Plant BV”. SFP Group BV is in 2020 opgericht door Niels Peters en Erik Brouwer. Onze gezamenlijke missie: de energietransitie versnellen, met name in de transportsector en industrie door opschaling van de productie van groen gas en bio-LNG.
www.sfp-group.nlHet Rotterdam Port Fund is een onafhankelijk investeringsfonds dat wil investeren in bedrijven met havengerelateerde activiteiten die innovatief zijn en aantrekkelijke marktvooruitzichten hebben. Koninklijke Doeksen is een van de initiatiefnemers.
www.rotterdamportfund.com